Monday, December 12, 2011

Malam Yang Suspen

Sebelum makcik sebelah rumah pindah keluar, dia sempat bgtau cerita seram pasal rumah dia. ditambah pula dengan cerita rumah adik tiba-tiba ada  budak kecik masuk waktu malam,aku jadi seram sejuk je.bila.. malam tadi anak kata nampak kucing hitam lari naik tangga dalam rumah. berderau darah sekejap. tak berani naik atas. so anak beranak tidur kat ruang tamu. bukan senang nk tidur. baca yasin dan lain2 doa. pas tu ambil tepung dan tabur atas tangga. sebab nk tengok tapak sapa yang lalu dan nak tengok lalu mana benda tu keluar. anak pulak terus je tidur kat sofa.

tejaga sebelum subuh, pagi2 cpt2 pegi tengok tepung kat tangga. memang berusik. xde pulak tapak kaki. tapi..cis , kau dah tinggalkan satu benda yg buat aku kenal sapa kau. tak guna. berani masuk rumah aku dan buat aku susah hati satu malam. cepat2 aku ambik perangkap tikus dan letak dekat tepung tadi dan sambung tidur.

Akhirnya padan muka. puas hati aku dpt tangkap kau walau pon cara kau pandang aku tak de muka insaf langsung. Kau ingat aku takut bunuh.

Suspen betul. dah tambah keje aku bersihkan tepung kat tangga.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...