Friday, August 5, 2011

I am A Sleep Lover


camni aku tido time aku kecik2. sbb tu anak2 pon sekarang tidur camni.

time duduk hostel dulu2 kawan2 selalu kate aku tidur mcm kucing. bukan kucing tidur cam aku ke??
cmni kot rupe aku kalau nk siap kan asigment. sume buat last minute. padan muka ko. xpe..lembu pun boleh lulus maa. gambar sendiri tidur tak boleh publish kat sini.. haramm..buruk laktu.






ada kawan bgtau dia sehari tidur 4-5 jam saja. jiran sebelah rumah pulak tidur 5 jam je sehari. tapi siang ngantuk time buat keje.

sorang lagi kawan kata dia makan ubat kalau nak tidur. kadang-kadang tak tidur satu malam kalau dia ada problem. siap nangis2 n besoknya mata dia nampak pelik. kesiannye aku kata. aku pon banyak problem gak. mungkin belum sampai giliran aku mengalami fenomena camni.

masalah aku dah tebalik. aku kene cari jalan biar xtidur. sbbnye mudah sgt aku tetido.kalau malam tu semestinya aku tidur nyenyak dan byk kali tidur mati. kalau aku nk jaga malam sbb nak buat keje ke hape ke, aku kene ambik something macam kopi ke, teh ke dan seumpamanye.

betapa ruginye tak tidur bg aku. tp kalau tak tidur kerana beribadat kepada Allah tu lain cerita.

sorang lecturer aku warga philipinnes . umur dah 50thn. tp muka dia cam baru 30. dia kata dia sntiasa cukup rehat dan tidur. aku pernah try banyakkan tidur dan yg jadi kt muka aku ialah dagu jadi belapis.burukk. xblh pakai lah. takyah nak muda2 ni. tidur la sesedap rasa. alhamdulillah aku cukup tidur sentiasa. sesekali je kurang tidur. itu pun sebab terpaksa. ubat2 senang tidur memang xpayah jual kat aku.





bagi aku 1. lepas kan lah masalah tu.
               2. jangan fikir sangat masalah.
               3. jangan anggap semua benda penting. pilih2 je mane yg releven saje.
               4. bergembira je, jangan berduka lara.
               5. jangan kerja teruk sangat.
               6. ingat Allah sentiasa. Allah maha membantu.
               7. selalu berserah. tawakal.

orang selalu cakap kat aku " macam xde ape2 je kau ni.."
                                         "ko ni selamba je" ko ni releks je"

aku bukan xde perasaan. banyak perasaan dan selalu perasan pulak tu. aku buleh nangis time tengok cite hindustan ke ape walaupun time kat rumah orang.  marah orang aku mmg selalu marah kat budak2 dalam kelas. kat orang besar xberani la marah2 xsuka gaduh. telan je.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...