Tuesday, October 25, 2011

Bagaimana Bangsa Yahudi - Cantik dan Bijak

Selain jawapannya adalah kerana anugerah Allah, Kajian mendapati fakta-fakta seperti berikut:
Ternyata, bila seorang Yahudi mengandung maka si ibu akan meningkatkan aktivitinya membaca, menyanyi dan bermain piano dan mendengar muzik klasik. Tidak itu saja, mereka juga akan mempelajari matematik  dan membeli lebih banyak lagi buku mengenai matematik dan  mempelajarinya.

Setelah anak lahir, bagi ibu yang menyususi bayi itu, mereka makan lebih banyak makan kacang, kurma dan susu. Siang , makan roti dengan ikan yang tanpa kepala serta salad. Daging ikan dianggap bagus untuk otak dan kepala ikan harus dielakkan kerana mengandungi bahan kimia yang tidak baik untuk pertumbuhan otak si anak.  si ibu banyak makan minyak ikan (code oil lever).
Bila ada daging, mereka tidak akan makan daging bersama-sama dengan ikan, kerana mereka percaya dengan makan ikan dengan daging hasilnya tidak baik untuk pertumbuhan. Makan ikan ,makan ikan saja, bila makan daging, hanya makan daging sahaja, tidak campur. Makan pun, mereka mendahulukan makan buah-buahan baru makan roti atau nasi. Makan nasi dulu sebelum makan buah, dipercaya akan hanya membuat ngantuk dan malas berkerja.
Di Isarel, merokok itu tabu! Mereka mempunyai hasil kajian dari ahli penyelidik tentang Genetik dan DNA yang meyakinkan bahawa nekotin akan merosakkan sel utama yang ada di dalam otak manusia yang kesannya tidak hanya kepada si perokok akan tetapi juga akan mempengaruhi "gen" atau keturunannya. Pengaruh yang utama adalah dapat membuat orang dan keturunannya menjadi "bodoh" atau "dungu". Walaupun, kalau kita perhatikan, maka pengeluar rokok terbesar di dunia ini adalah orang Yahudi! Tetapi yang merokok, bukan orang Yahudi.
Mereka juga pandai bahasa, minimum 3 bahasa harus dikuasai, iaitu Hebrew, Arab dan bahasa Inggeris. Anak-anak juga diwajibkan dan dilatih piano dan biola. Dua instrument ini dipercayai boleh sangat berkesan meningkatkan lagi IQ mereka. Irama muzik terutama muzik klasik dapat menstimulasi sel otak. Sebahagian besar daripada ahli muzik genius dunia adalah orang Yahudi.
Salah satu syarat untuk lulus dari IPT adalah, dalam satu kumpulan pelajar (terdiri daripada 10 orang), perlu menjalankan perniagaan. Mereka hanya boleh lulus setelah syarikatnya mendapat untung 1 juta US Dollar. Itulah sebabnya, maka lebih dari 50% perdagangan di dunia dikuasai oleh orang Yahudi. Design "Levis" terkini dicipta oleh satu Universiti di Israel, fakulti "business and fashion".
dalam sukan untuk kanak-kanak, diutamakan adalah Menembak, Memanah dan Lari. Menembak dan Memanah, akan membentuk otak cemerlang yang mudah untuk "fokus" dalam berfikir!
Khusus tentang merokok, negara yang mengikuti jejak Israel adalah Singapura. Di Singapura para perokok dikuatkuasakan sebagai warga negara kelas dua. Kerajaan Singapura mengikut apa yang telah dilakukan oleh penyelidik Israel, bahawa nekotin hanya akan menghasilkan generasai yang "Bodoh" dan "Dungu".

entry ini dicopy dan diedit dari blog Indonesia. ambil yang  relevan saje.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...