Sunday, April 17, 2011

biarlah bulan bicara sendiri- bila masa bulan boleh cakap?


malam ini aku sepi.. dah pagi da..pukul 1 pagi. mata xmampu pejam sebab tadi minum nescafe ais kat batu belah batu betangkup. anak2 tak de sbb ikut bapak dorang. nak besenam malas..esok kan ada. asigmen ada 2 lagi kene siap. isnin kan ada. malam ni kne lipat baju. jadi kuli di rumah sendiri. untuk diri sendiri tak pe..

siang tadi rasa mcm sakit jantung. buat individual asigmen very2 last minutes. nasib baik dpt kawan2 yg beriman dan memahami.sampai bila aku jadi camni.. i am not late. i am just on time. tapi yang peliknya camne bila da last minute beduyun duyun idea datang. padahal patut keje tu buat sebulan lebih. ini la kuasa Allah yang maha mengasihani.. astaghfirullah, alhamdulillah.. tebayang dr nabeel yang pegang tasbih time bagi lecture. menjadi insan yang dikasihani Allah. Save palestine, boikot israel. nabeel orang palestine. bagi la aku A time exam nnti..


Ya Allah dekatkanlah aku dengan orang yang baik2. lecturer yg baik2. kawan2 yang baik2. murid2 yg baik2. jaukan aku dari orang jahat dan perkara2 yang xbaik. jauhkan aku dari sifat mengumpat dan mengaibkan orang. jauhkan aku dari kejahatan dan tipudaya manusia dan saitan durjana.apasal la doa kat sini. ni time boleh thajud maa. tahajud kene tido dulu la.

biar lah bulan bicara sendiri.. prof rahmat nyanyi karaoke tadi. budak2 pompuan maldives pon nyanyi sama2 sbb ada lirik. bukan  paham pon dorang..


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...