Wednesday, December 22, 2010

mcm-mcm cerita org sakit jiwa (gila)

cuti2 sekolah ni patutnya aku habiskan masa kat kampung. kan bes lepak2 kat tepi sungai, jalan2 kat palong belakang sawah sama anak2 aku. bila dah xde sapa kat kampung ( kecuali kakak aku yg keje) aku malas dah nak balik. kalau aku balik pun pagi aku datang, malam lepas magrib ke aku balik la. dah beberapa kali aku bermalam kat kampung mesti ada skru kereta aku yang hilang. sume ni angkara sorang lelaki yg bernama jamal. kerja dia kutip besi . betimbum macam2 besi kat dalam rumah dia (rumah nenek dia tp dah lama meninggal) hobinya kumpul skru. ada skru yang dihancurkan pastu dia makan.gile ke apa?? memang gila. kanggaroo bar kereta aku dah goyang pasal 2 skru dah hilang, besi belakang pon sama.skru kat sayap tayar pun hilang.skru palang bawah bumper blakang pon hilang. aku dah rasa mcm terancam bila 1 1 skru kereta aku hilang. memang xde org lain. kereta2 org lain yg dekat rumah dia pun cam tu. ada je besi tanggal, hilang dsbg.dia buat kerja tgh2  malam time semua org tgh tido. siang atau malam xde beza bagi org mcm ni.

org gila ni dulu duduk kL kalo xsilap. lepas gila  adik dia bawak balik kamppung. ikut cerita, dia ni menagih dadah. mcm jamal abdillah. bezanya aku rasa jamal abdillah tu nak dadah yg mahal je. sebab tu dia ok xgila.tu berpuluh tahun ambik dadah,xde sakit2 pon. mental pon mcm ok je. peminat pon banyak je. banyak org sayang.suara sedap.jamal yg ni pulak jenis org xkerja. tapi nak ambik dadah.mestila dia amik apa je yg boleh buat dia khayal. tu yg buat gila. muda lagi org ni. 30 lebih la umur dia. muka mcm normal je. jalan2 kat tepi rumah aku kat kampung, pilih2 apa ada unsur2 besi bawak balik rumah dia. aku rasa dia pon mencuri la dulu. sebab besi ni kalo jual dpt duit. perangai kutip besi dia tu tebawak2 masa dia menagih la tu. bahayakan nyawa aku gak tu. memang xde faedahnya isap dadah ni.bila dah khayal dah xboleh bezakan mana betol mana salah. hidup pun musnah sebab dadah.yg kaya mengedar dadah. tapi jarang sgt dpt tangkap dgn gantung pengedar dadadh ni. penagih dadah kat mane 2 ada. kawan sekolah aku pon ada yg amik dadah.kampung akku pun ada penagih dadah mati. umur diorg ni xpanjang. bahagian dlm badan rosak sbb dadah ni. minta dijauhkan dr anak2 aku. aku harap ada la org tangkap mamat sorang ni. bagi dia masuk tg rambutan. tak kan aku pulak yg nak ambik tindakan tu. aku kene bagtau sapa ye. polis ke, hospital. xpon aku balik kampung naik bas je. xde sape2 kacau kereta aku lagi.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...